Kožená sedačka vs. látková sedačka? Ktorú vybrať?

Koža používaná na výrobu sedacích súprav je príjemná, nádherná a luxusná zároveň. Je to prírodný materiál, ktorý sa na výrobu sedačiek používa od nepamäti. Už naši predkovia nachádzali jedinečnosť využitia tohto materiálu. Technológie spracovania kožených usní sa postupom času zdokonalili a dnes si zákazník naozaj môže vybrať exkluzivitu, dizajn, luxus, výnimočnosť...

Koža je prírodný materiál a tým pádom je každá jedna useň osobitá, nakoľko pochádza vždy z iného zvieraťa. Existuje nespočetné množstvo finálnej úpravy usní a preto, pre jednoduchosť v terminológii používame päť základných kvalitatívnych rozdelení:

  1. štiepenka kožených usní

  2. korigovaná úprava kožených usní

  3. by-cast úprava kožených usní

  4. semi-anilínová úprava kožených usní

  5. anilínová úprava kožených usní

Kožená sedacia súprava vs. látková?

Mnohí z nás riešia túto dilemu pri vyberaní materiálu na svoju sedaciu súpravu. Rozhodnutie nie je vôbec jednoduché. Všetko závisí od toho, kde sa bude sedacia súprava nachádzať, od spôsobu jej používania a dizajnu. Pred pár rokmi bolo hlavným kritériom - cena. Vo všeobecnosti platilo, že látková sedacia súprava je podstatne lacnejšia ako kožená. To dnes už nie je celkom pravda. Kvalitné poťahové textílie niekedy prevyšujú cenu kožených usní. Aj kožená sedacia súprava môže byť lacnejšia ako látková. 

Položte si nasledujúce otázky:

  • Aký chcem dizajn? - Moderný, klasický, ľahký, rustikálny, mäkký, tvrdý....??

  • Ako dlho by mi mala sedacia súprava vydržať?  - 3 roky? 10 rokov? Mením často interiér?

  • Ako často a precízne sa chcem o sedaciu súpravu starať? - Raz- dva krát za rok? Budem ju tepovať, utierať, alebo vysávať? 

  • Budem na nej len sedieť, alebo aj spať? 

Ak si odpoviete na tieto otázky, ste pripravený pýtať si od predajcov to čo chcete. Na trhu je dnes taká ponuka kožených sedacích súprav, že si určite každý vyberie. Ak však predajca nie je zároveň aj výrobcom, málokedy dokáže obsiahnuť celú šírku problematiky samotnej výroby koženej sedacej súpravy. Pri boji o zákazníka, predajcovia používajú účelové reklamné a obchodné triky. Preto vznikajú rôzne mýty, polopravdy a niekedy aj lži o koži, viac o mýtoch si môžte prečitať tu - Mýty a pravdy o koži .